Wersja dla niedowidzących A A A+ A++
Strona główna Opinie i orzeczenia

Opinie i orzeczenia

 

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna wydaje na podstawie odpowiednich wnisków pisemnych rodziców i opiekunów prawnych

następujące rodzaje orzeczeń i opinii w sprawie:

UWAGA: wnioski i druki związane z orzekaniem i opiniowaniem  dostępne w zakładce Do pobrania .

1. Rodzaje orzeczeń

  • Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły
  • Orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego.
  • Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży:

niesłyszących i słabosłyszących
niewidomych i słabowidzących
z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją
z niepełnosprawnością intelektualną (w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym)
z autyzmem w tym Zespołem Aspergera
z niepełnosprawnością sprzężoną

  • Orzeczenie o potrzebie zajęcia rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu głębokim
  • Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym
  • Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów niedostosowanych społecznie
  • Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.

UWAGA: wnioski i druki związane z orzekaniem i opiniowaniem w zakładce Do pobrania na stronie głównej

2 . Rodzaje opinii w sprawie:

  • wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej
  • odroczenie rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego
  • spełniania przez dziecko odpowiednio obowiązku obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego  lub obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą
  • zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego
  • objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia
  • o specyficznych trudnościach w uczeniu się ( dysleksja )
  • udzielanie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
  • przyjęcie ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy
  • pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej
  • udzielanie zezwolenia na zatrudnienie młodocianego
  • braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych
  • objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, w szkole lub placówce oświatowej
  • inne opinie w sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży
  • objęcie indywidualną ścieżką kształcenia
  • ponadto możliwe jest uzyskanie pisemnej informacji o wynikach diagnozy przeprowadzonej w poradni

UWAGA: wnioski i druki związane z orzekaniem i opiniowaniem w zakładce Do pobrania na stronie głównej